buikvet verliezen

De beste manieren waarop je buikvet verbranden kunt


Vraag mensen wat ze het liefst zouden veranderen aan zichzelf en ze antwoorden ongetwijfeld dat ze van hun buikje af willen. Buikvet verbranden is dan ook iets waar veel mensen mee bezig zijn. Het is vooral de vraag hoe je dit het beste kunt doen. Er zijn namelijk nogal wat verschillende theorieën over te vinden op de wereld. Dit kan ervoor zorgen dat je flink in de war raakt en uiteindelijk helemaal niets doet. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Iedereen is immers beter af op een gezonder gewicht. Deze tips kunnen helpen.

Hoe ontstaat buikvet?

Voor je begint na te denken over een manier om het buikvet dat je nu hebt te verbranden, is het goed om eerst eens te kijken waar buikvet eigenlijk vandaan komt. Dit vet, net als de overtollige kilo’s die je op andere plekken op je lichaam hebt, komt voort uit een overschot aan calorieën dat je binnenkrijgt. Natuurlijk zijn er ook een aantal andere zaken die meespelen. Dit kan bijvoorbeeld met je gezondheid en met je genen te maken hebben. Dat neemt niet weg dat verkeerde voeding eigenlijk altijd in ieder geval de aanzet is tot overgewicht en dus ook buikvet.

Wat kan je eraan doen?

Om te zorgen dat je buikomvang wat minder ruim wordt, moet je dus zorgen dat je buikvet kwijtraakt. Dit doe je op verschillende manieren. Daarbij is het vooral belangrijk om te bedenken dat je dit breder moet trekken dan je buik alleen. Wie buivet wil verbranden, moet ook bereid zijn om vet op benen, billen, in het gezicht en aan de armen te verbranden. De beste methode hiervoor is een combinatie van anders eten en beter bewegen. Daardoor kan effectief worden gezorgd dat het lichaam er gezonder uit gaat zien. Dit kan minder lastig zijn dan je denkt.

De oefeningen

Om te beginnen moet je gezonder gaan bewegen. Dit doe je door de oefeningen die je gaat doen beter aan te passen op je doel. Het kan zijn dat je helemaal geen beweging krijgt momenteel, maar het kan ook zijn dat je simpelweg de verkeerde dingen doet. Natuurlijk lijkt het alsof veel fietsen en lopen je veel biedt, maar voor echte verbranding moet je toch meer aan je spiermassa werken. Bijvoorbeeld de spieren in je buikstreek. Dit kan je zelfs doen zonder dat je er gewichten of apparaten bij nodig hebt. Bijvoorbeeld door een aantal lichaamsgewichtoefeningen te doen.

Voorbeelden

Goede voorbeelden van dit soort oefeningen zijn bijvoorbeeld de plank, de burpee en de push-up. De plank is een oefening die veel kracht in je middenrif vergt. Dit betekent dus dat je je buik flink aan het werk zet en je spieren sterker en dikker zullen worden. Dit geldt ook voor de push-up. Veel mensen denken dat deze oefening uitsluitend voor de borstspieren is. Dit is natuurlijk wel de meest belangrijke regio, maar ook je buik en je rug werken mee. Zowel de plank als de push-up zijn bovendien simpele oefeningen waar je langzaam maar zeker beter in kunt worden.

Volhouden

Wat ook niet onbelangrijk is, is dat veel mensen zich vergissen in de manier waarop het menselijk lichaam werkt. Wil je buikvet verbranden in de hoop dat het nooit meer terugkomt, dan zal dit een levenslange werkzaamheid blijven. Veel mensen denken een tijdje te kunnen sporten, of even te kunnen diëten en er dan voor altijd vanaf te zijn. Ze denken te kunnen stoppen met hun programma. Dit is echter een misvatting. Nadat je van het buikvet af bent, zal je het moeten blijven onderhouden om gezond te blijven en er goed uit te blijven zien. Dit is erg belangrijk.

De voeding

Ook de manier waarop je gaat eten speelt mee. Je zal je voedingspatroon moeten veranderen zodat dit gezonder wordt. Dit betekent dat je bijvoorbeeld beter op je koolhydraten en suikers moet gaan letten. Dit zijn namelijk de boosdoeners die bij een teveel in je lichaam blijven hangen als buikvet of vet op andere plekken. Wanneer je dit beter aanpakt, dan zal je merken dat dit terugloopt. Het hoeft zelfs geeneens een dieet te betreffen, zolang er maar minder zoetigheid en snelle maaltijden worden gegeten.

Samenspel

Wanneer je de twee componenten, voeding en beweging, goed onder de knie hebt, dan zal je merken dat je lichaam er beter uit gaat zien. Je buikvet verbranden moet dan redelijkerwijs haalbaar zijn. Let wel op het volgende. Veel mensen zullen de weegschaal als leidraad gebruiken. Wanneer je echter meer gaat trainen, dan zal je spiermassa toenemen. Spieren hebben ook een gewicht. Het kan dus best zijn dat je niet afvalt, maar dat je wel je vet verbrandt.

Leave a Comment