Hoe wissel je af met sporten?

Nu de beginstappen gemaakt zijn en je de basisconditie hebt opgebouwd is het tijd voor de volgende stap! Door veel sporten op te pakken kun je de conditie uitbouwen op meerdere vlakken.
Lees hieronder welke sporten je kunt op pakken die zeer goed zijn voor je conditie

Schaatsen of skeeleren
Schaatsen is heel goed voor je lichaam. Je traint er je been- en bilspieren bij, en je bouwt een goede conditie op. Ook is het heel goed voor je evenwicht! Dit geldt ook voor skeeleren.

Dansen
Het is goed voor je conditie, ontspant, en versterkt je spieren. Met dansen train je het gehele lichaam, of je nu aan ballet, hiphop of salsa doet. Deze sport is ook nog eens heel goed voor het verbeteren van je motoriek en lichaamshouding. Zeker bij ballet en salsa werkt dit heel goed. Daar kan je lichaamshouding alleen maar baat bij hebben.

Yoga of pilates
Yoga en pilates staan bekend om hun ontspannende werking. Na een lesje voel je je herboren; niet alleen je geest, ook je spieren. Die worden namelijk sterker. Ook verbeter je je houding en train je, afhankelijk van het soort yoga, je conditie. En ook bij yoga en pilates kun je flink gaan zweten.

Trampolinespringen
Ook als volwassene is het goed om te springen op de trampoline. Als je dit een tijd ga je vanzelf zweten en calorieen verbranden. Als je hierbij ook nog trucjes doet train je ook je evenwicht en verschillende spiergroepen.

Zwemmen
Zwemmen is heel goed voor je lichaam omdat water weerstand geeft tegen je spieren. Omdat je in het water gewichtloos bent voel je hier niks van. Bij zwemmen train je je gehele lichaam. Je hebt verschillende afstanden die je kan zwemmen en verschillende oefeningen voor de afwisseling!
Voor een trainingschema voor zwemmen klik hier.

Squash
Squash is een spel waarbij je veel calorieën per uur kan verbranden tijdens lange rally’s en het constante sprinten naar alle hoeken van het veld. Het traint je flexibiliteit en werkt goed voor je uithoudingsvermogen. Het versterkt je lichaam en onderlichaam. Ga met vriendinnen of vrienden 1 keer in de twee weken squashen!

Tennis
Tennis kan je op je eigen tempo spelen en hoeft niet per se in competitievorm. Ga lekker met iemand uit je sociale omgeving tenissen en speel een soort oefenwedstrijdje. Hierdoor kan je lekker ontspannend een balletje slaan en doordat het veld zo groot en je veel meters aflegt is dit dus ook zeer goed voor je uithoudingsvermogen. Ook traint het de flexibiliteit van het lichaam en is het goed om hart en vaatziektes tegen te gaan.

Roeien
Met roeien gebruik je vrijwel alle spieren in je lichaam en is het dus een uitstekend middel om uithoudingsvermogen te kweken. Waarschijnlijk heb je thuis geen roei apparaat staan, maar in vrijwel elke sportschool staat een roei apparaat. Roeien is een zeer effectief middel om snel fit te worden.
Ook is er een effectieve manier voor snel afvallen met een korte work-out. Lees hier.

Leave a Comment