Met welke sport verbrand je de meeste calorien?

Sporten die enorm goed zijn voor calorie verbranding

Bootcamp

Bootcamp is zeer intensief waarbij je veel beweegt. Dit zorgt voor explosiviteit in de training en kan je dus ook sneller afvallen. Ze zeggen ook wel dat je met bootcamp de meeste calorieën per minuut verbrandt. Doordat het zo instenief is verbrand je ook veel meer calorieën per minuut dan met hardlopen en fitnessen. Je kan in vrijwel alle gemeentes een bootcamap aanvragen. Het beste is om je te laten begeleiden door een professioneel iemand. Die weet precies op welke manier je moet trainen om het gewenste resultaat te behalen.   

Hardlopen

Als je minimaal vier keer in de week een rondje gaat hardlopen kan dit al snel enkele kilo’s schelen na verloop van tijd. Als je een uur rent verbrandt je veel calorieën. Een tip die altijd handig is, is om te zorgen voor goede materiaal. Als je goede hardloopschoenen hebt dan heb je een betere demping die ervoor zorgt dat er minder belasting komt op je spieren. Zo kan je meer rennen en gaat het je gemakkelijker af.

Spinning lessen

Je zal er vast wel eens van gehoord hebben: Spinning. Dit is een zeer intensieve training waarmee je enorm veel calorieën verbrandt. Doordat het zo explosief is verlies je in een korte tijd relatief veel calorieën. Bij vrijwel elke sportschool bieden ze deze les aan. Weet je niet helemaal zeker of het iets voor jou is? Vraag informatie aan de medewerkers zodat zij je kunnen begeleiden in dit traject. Natuurlijk is het altijd een goed idee om de fiets te pakken. Laat de auto wat vaker staan en ga lekker met de fiets!

Crossfit

Een crossfit les duurt vaak tussen de 45 en 60 minuten, maar is heel intensief. Met deze sport verbrandt je namelijk zeer veel vet en verstevig je de spieren. Hiernaast wordt je conditie flink op de proef gesteld. De hoeveelheid calorieën die je verbrandt hangt wel samen met de intensiteit van de training. De meest voorkomend producten bij Crossfit zijn: dumbells, kettlebells, tractorbanden, zandzakken, barbells en touwen. Duwen, trekken,stoten, werpen, tillen, springen, klimmen, rennen, zijn de basisvormen van bewegen. Fit worden en blijven is dus ook het gemakkelijkst als je de basisvormen van bewegen gebruikt omdat onze lichamen dit al eeuwenlang gewend staat. Crossfit is een van de meeste compleetste training die er bestaat en er wordt op een leuke competitieve manier met elkaar getraind. Je traint heel je cardio met deze sportvorm waardoor je veel fitter gaat worden. In vrijwel elke sportschool wordt dit aangeboden. Als het onwenning aanvoert, laat je dan begeleiden door een trainer. Die kan een plan van aanpak opstellen zodat je precies weet wat goed op jou aansluit.  

Vechtsport

Bij een vechtsport krijg je gelijk de illusie dat je met iemand gaat vechten of sparren. Dit is helemaal niet noodzakelijk. Door alleen al een training voor een vechtsport bij te wonen wordt je fitter. Door de intensieve aanpak van zo’n training pak je vrijwel elke spiergroep aan en kun je veel vet verbranden. Let op: het is geen sport voor ‘watjes’. Je moet er volledig voor gaan want een training vergt enorm veel van je.

Voor nog meer intensieve sporten, kijk hier.

Leave a Comment